Voorgesteld bouwproject voor projectzone C (Koldamproject) wordt afgevoerd

Op 5 april 2022

N-VA Hoeilaart is tevreden met het bericht dat de projectontwikkelaar Odebrecht zijn vergunningsaanvraag voor het woonproject met 93 appartementen op de hoek van de Biesmanslaan en de Koldamstraat (Projectgebied C) intrekt. De projectontwikkelaar zal een volledig nieuw project voorstellen. Hierna zal opnieuw een openbaar onderzoek volgen.

Het voorgestelde bouwproject stootte op verzet van vele Hoeilanders en er werd een burgerwerkgroep opgericht. Er werden 160 bezwaarschriften tegen dit project ingediend. Vele bezwaren werden opgenomen in de adviesraad van de GECORO die een uiterst negatief advies over dit bouwproject heeft gegeven. U vindt het advies hier.

N-VA Hoeilaart vraagt dat in het ontwerp van het nieuwe appartementencomplex rekening gehouden wordt met de bouwvoorschriften van het RUP, de mobiliteit, de bezorgdheden van de buurtbewoners en het milieu.

Gebouwen moeten volgens N-VA Hoeilaart ontmoetingen creëren en op een strategische centrumlocatie zoals bij dit project, niet enkel tussen bewoners, maar met alle inwoners van Hoeilaart. N-VA Hoeilaart is van mening dat een gebouwencomplex zo ontworpen kan worden dat de dorpelijkheid van de gemeente kan bewaard worden.

Wat betreft de leefbare mobiliteit in dit dorp, dit is alleen mogelijk door een duidelijk onderzoek van de huidige mobiliteitssituatie en de cumulatieve effecten van alle andere mogelijke projecten in de overige projectzones. Een nieuw mobiliteitsplan of circulatieplanzoals moet ernstig onderzocht worden. Het huidig gemeentebestuur kan voorbeeld nemen aan de aanpak van de gemeente Grimbergen. Kijk naar de volgende link: https://www.grimbergen.be/mobiliteitsplan

Wenst u uw stem te laten horen of mee te werken aan een leefbaar Hoeilaart? Contacteer dan myriam.warson [at] n-va.be