In Memoriam: Danny De Rudder

Op 18 juni 2023

Dag Danny,

Of beter dag Danne, zoals je als bekende Hoeilander door het leven ging. Verschrikkelijk was het, te horen dat jouw tijd erop zat. Onbegrijpelijk ook, je had immers nog zoveel plannen, het mocht nog lang niet stoppen!

Al jaren was je onze voorzitter, je droeg het Rodenbachfonds nauw in je hart! En zolang we je kennen, zette je je belangeloos in. Gratis, en met tomeloos enthousiasme. Je was een Vlaming! Een échte! Zo iemand die zich niet schaamt voor wie hij is. En je droeg dan ook graag de Vlaamse cultuur uit. Waar het hart van vol is….

Hoe vaak vertelde je ons niet over de guitige ondeugendheidjes die je wel eens durfde uithalen. Vlaamse leeuw-stickertjes hangen, de Vlaams vlag uithangen op plaatsen waar het gemeentebestuur dat had moeten doen, een snedig artikeltje in De Serrist, ….

De vele activiteiten die we organiseerden kregen telkens weer jouw zegen. Meer nog, als je al niet de bezieler was, dan haalde je toch nog alles uit de kast om er een succes van te maken.  Getuige daarvan de vele lezingen, tapkarweien, zoektochten, enzovoort…

Maar het Rodenbachfonds was lang niet het enige waar je je schouders onder zette.

Wat jij en je gezin betekend hebben voor ons dorp, het Lindenhof, het verenigingsleven, het dorpsrestaurant, … is zonder voorgaande! Zelfs in de politiek draaide je een tijdje mee, als trekker van de Volksunie en vervolgens als voorzitter en raadslid voor N-VA! En je deed nog zoveel meer!

Altijd was je van goede wil en nooit was iets je te veel!

Ook buiten ons dorp kende je goedheid geen grenzen. Hoe vele acties voor Roemenië heb je niet opgezet, hoeveel Roemeense medemensen heb je daardoor niet blij gemaakt?

En het mag ook gezegd, je was een levensgenieter. Een fris pintje, een lekkere maaltijd… maar wel steeds in gezelschap! Jij kon met iedereen overweg!

Danne, er is onnoemelijk veel om je dankbaar voor te zijn. Je speelse glimlach, je overschot aan ideeën en je eindeloze inzet… wat missen we je!

In onze herinnering blijf je de eeuwige deugniet met een hart van goud! Onze Hoeilaartse Pallieter, jij gaf de naam “doender” zijn werkelijke betekenis!

Het pintje, dat drinken we voortaan zonder jou, maar wel op jouw gezondheid!

Respect voor jou en je familie!

Het ga je goed!

Het Rodenbachfonds Hoeilaart