Nieuwjaarsreceptie met Karl Vanlouwe

Op 8 februari 2014

Nieuwjaarsreceptie N-VA Hoeilaart – groot succes !

Vorige vrijdag was u allen uitgenodigd op de Nieuwjaarsreceptie, u aangeboden door N-VA Hoeilaart.  En dat hebt u ook goed begrepen!

De hapjes en tapjes werden goed gesmaakt, de gespreksonderwerpen werden des te interessanter. Enkele prominente vertegenwoordigers uit de streek vereerden ons met hun bezoek. Oude bekenden en nieuwelingen werden warm onthaald.

Marc Rabaey

Voorzitter Marc Rabaey schaafde ons aller geschiedkunde bij met zijn uiteenzetting over het ontstaan van het confederaal concept door de Franstaligen anno 1912 onder leiding van Jules Destrée en het feit dat dit in 1947 werd herhaald. Bij deze laatste werd de subnationaliteit voor de Brusselaars voorgesteld. Niets nieuws onder de zon, maar als het van de N-VA komt moet het wel demonisch slecht zijn.

Senator Karl Vanlouwe

Vervolgens lichtte Karl Vanlouwe, senator, toe hoe N-VA een stempel drukt op het huidig beleid en wat we kunnen verwachten.  Een confederaal België is alvast een realistische oplossing om het diepe water tussen Walen en Vlamingen toch nog enigszins te overbruggen.  Jammer dat niet iedereen dit beseft.

En dan kwam de verrassing van de avond: N-VA Hoeilaart pakt nl uit met een afdeling Jong N-VA! Enkele superenthousiaste jongeren trekken alvast de kar. Mogen velen zich geroepen voelen hen te volgen, het draait immers om hun toekomst!

N-VA Hoeilaart wenst haar kersverse medewerkers te bedanken voor hun inzet en dankt tevens iedereen die aanwezig was.   Wij blijven alvast ijveren voor “Verandering Voor Vooruitgang”!