Al gehoord van vakantiejobs bij het OCMW?

Op 1 september 2011

Al gehoord van Vakantiejobs bij het OCMW? Verbaasd was ik bij het doornemen van de notulen van het Vast Bureau  van 2 mei 2011

Art.5.  Personeelsaangelegenheden – Woonzorgcentrum Hof Ten Doenberghe.

Goedkeuring van de aanstelling van jobstudenten in de zomervakantie :

Gevolgd door een opsomming van 34 toegekende vakantie jobs.

Ik woon al van in 1968 in deze gemeente. Nog nooit heb ik van deze jobs iets gehoord of gelezen tot voor kort als OCMW raadslid..

Op onze vraag waarom dit niet wordt bekend gemaakt, was het antwoord van de OCMW voorzitter dat deze jobs in de eerste plaats worden toegekend aan aanverwanten van personeelsleden. Wij vinden dat het bestaan van deze jobs aan heel de bevolking zouden mogen gemeld worden. (via Hier Hoeilaart – De Serrist ) Zodat elke student in Hoeilaart  hiervoor zou kunnen in aanmerking komen.

Het OCMW is er dank zij de financiële bijdrage van iedereen. (via de toelagen van het RIZIF, de gemeentelijke bijdrage en de verblijfsinkomsten van de  94 bewoners van het centrum). Zij die hier bij het OCMW, werk hebben gevonden hebben hier blijkbaar recht op een voorkeursbehandeling.

Als inwoners van Hoeilaart hadden wij ook graag onze studenten laten mee solliciteren. Misschien mogen straks onze kleinkinderen meedingen als de beslissing hiervoor van de N-VA afhangt

Luc Menu

OCMW raadslid